Wednesday, January 23, 2013

Happy sweet sixteen :)

Hai, salamualaikum. 
Orait tanggal 22 januari 2013, tepat jam 10.45 pagi maka aku telah pon memasuki alam remaja yg berusia 16 tahun. Yeayyy! Ni lah huntongnye besday awal. Terima kaseh ibuu keluarkan kite dari perot awal2. Ngehehehe :P

Alhamdulillah, bersyukur sangat2 umur semakin meningkat dan badan pon semakin 'sihat'. Haha nampak tak permainan dia uolls? Nampak tak? Dan aku rasa celebration birthday aku untuk tahun ni lah yang paling bermakna. Paling aku rasa teruja giler. Paling aku rasa terharuu. Hehe, rasa macam kadang-kadang tu tak sangka pulak bila ramai orang yg meraikan hari jadi kita. Bagi kita ucapan yg boleh buat kita menangis. Pagi-pagi lagi masa sarapan atas meja sebelum nak ke sekolah, ayah dah nyanyikan aku lagu hepi besday tuu :') Apa lagi, malu2 taik kucing lah kan. Haha, aku hanya mampu sengih2 tayang gigi. Ayah memang so sweet oke. Lebiuu ayah.


Sampai sekolah pagi2 je, dengan hati yang girang gumbiranye, hanya tersenyum je mase tu. Pandang kiri kanan, dan senyum. Pandang kanan kiri, dan senyum. everything about senyum :) Yelah, umur kita baru je meningkat kan? So mulakan lah dengan senyuman yg paling2 menawang. Cehwahh :P
Sepanjang keberadaan aku kat sekolah tu, memang ramai yg wish. Pasal hari yg semalamnye aku dah bagitau awal2 dah yg esok besday aku. HAHA, ini adalah salah satu cara yg paling berkesan dan efektif untuk org mengingati besday kite k. Memang sangat berkesan. Cubalah!

Masa dalam kelas, Cikgu Ilawati, cikgu bm wish untuk aku 
"Harini birthday awak ea. Semoga ayuni dapat mencapai apa yang dicita-citakan. Semoga awak sentiasa berjaya dalam pelajaran... oke. Hmm, jadi anak yang solehah"
sambil tepuk2 bahu aku.

YaAllah, terharunya masa dia cakap jadi anak yg solehah tu. Rasa macam ibu aku sendiri yg cakap kan benda tu kat aku :) Terima kasih cikgu. 

Masa rehat, member2 rapat dari kelas lain semua wish besday sambil hulur hadiah. Masuk tahun ni dah 3 taon kitorang kawan, tapi tahun ni lah yg aku dapat hadiah dari dorang semua. Hehe, memang tersangatlah indah.


Then tiba2 ada one of my friends ni panggil2 aku, tarik2 aku masuk dalam kelas dia, Taraaaaa, birthday cake yang sangat comel dan awesome! Siap ada doraemon comel lagi atas tuu. Thanks sayangg. Dulu mase form 1 dorang gelar aku doraemon. pasal aku ni gemok pendek. Macam doraemon lah. Cute kan zaman2 sekolah ni :)



Blueberry vanila cakes for Cebol. Cebol means tembam in Jawa. 143 means ILoveYou. I lebiuu too dear :)


Tengokk tuu? Aku pendek. haha

Oke, balik rumah aku tak bukak hadiah pon. Teros online and reply wish2 dari kawan2 semua. Dalam pukul 5 ayah balik keje, dia nyanyikan lagu hepi besday lagi sekali. Haha, mase tu ibu dengan akak gelak je. Cakap ayah dah tak betol. asek2 nak menyanyi je. Hadiah2 aku semua ibu yang bukak kan.


*wish dari akak.

Malam tu celebrate besday dekat Pizza Hut. Ibu cakap tak payah beli kek pasal aku dah makan kek kat sekolah tadi. Alooooo :( *duckface. haha anyway, pizza hut pon dah mengenyangkan dah.




Dah kenyang melantak dekat PizzaHut, ibu pujuk ayah tengok wayang The Tower. Wahhh, memang awesome cerita dia. Cerita korea sebenarnya. Cerita pasal sebuah bangunan ni terbakar masa orang ramai tengah celebrate Merry Christmas. And know what? Aku, ibu, akak dan wadah adek aku semua menangis. Sedih sangat cerita dia. Cerita yang mengajar kita tentang betapa pentingnya nywa dan kehidupan kepada manusia. :') Kalau ada 10 bintang, aku bagi 12 bintang extra. Haha

Ibu ada 3 anak dara, dan 1 anak bujang. Malangnye, anak bujang ibu tak cuti pulak tyme ni, Sadlife lah kau abang. haha

Apa-apa pon semoga bila aku dah masuh 16 tahun ni, aku semakin matanglah. Tapi kalau boleh taknak matang sangat. Nak ada childish2 sikit. Baru ah happening hidup ni.

Happy birthday to you Nor Ayuni,
Allah selamatkan kamu :)

Actually, I love myself, sincerely. Ahakk :*



No comments:

Post a Comment