Sunday, May 5, 2013

Kem - Repelling

Assalammualaikum.

Hoho, walaupun dah 2 bulan dah kem aku ni berlalu. Tapi aku rasa mcm bersemangat gila nak update lagi pasal camping aku ni. Haha, ok dulu aku dah ceritakan pasal kitorang berbasikal. Basikal bukan 4 roda budak 4 tahun punya tu ea. Ni mountain bike, takthulah mountain bike sangat ke tak. Haha :P

And kali ini aku ceritakan pasal yang lagi adventure. One of the activities that i cant forget. The moments. And the only moment me with other campers. Gahhh, rindunyaa Ya Allah. Walaupun kitorang kenal 4 hari 3 malam je. Tapi ikatan tu kuat, until now. Kitorang masih berhubungan. Tak kira lelaki atau perempuan. Note: Jangan fikir pasal perhubungan yg lain pulak ea. >.< Haha

Repelling! 
Repelling! 
Repelling! 
Repelling!
Repelling!

Mula-mula masa dia cakap "repelling" tu pon aku taktahu apa lah benda yang diorang suruh kita buat lepasni kan. Rasa macam erghhh@#!#?$?!* apa repelling tu. Kalau dia cakap flying fox, aku tawu lah jugak kan. Ni repelling? Apa benda tu? Haha, memang rasa curious sangat masa tu. And bila tuan dan puan puan sekalian di situ tunjukkan kitorang tempat yang kita akan buat repelling, barulah aku dapat bayangkan repelling tu apa. Walaupun samar-samar kelabu asap sikit kadang2 tu. Haha. Yang aku nampak masa tu, bangunan tinggi, and ada tangga tinggi. Dalam kepala memang dah twu dah, mesti kena pakai helmet tu. Pasang tali sana sini dekat badan and terjun dari bangunan tu. Haha, mula2 scary lah jugak. 
But at last! I hve done it ! Successfully :) Ngiahaha.


Haha mesti orang ni bengang kan gambar dia sampai terkangkang kangkang. Nasib baik lelaki. Tengok macam senang, tapi bila nak buat. Fuhh, rasa nak gugur berderai berkecai jantung ni beb. 


Sambil tunggu giliran kita untuk naik ke atas bangunan, kita ready dengan barang2 yg patut kita pakai lah. For our own safety :) Kalau jatuh gedebuk, tak adalah mati. Kalau setakat patah2 tu biasa lah kan. Huwaa, cakap macam dah biasa ja patah2 ni.


Demonstration. Ok, zoom muka sorang2. 

Yang paling bawah sekali ni mesti teringat dekat parents dia :
"Mak, Ayah.. jaga diri baik2 kalau jadi apa-apa kat orang nanti"

Yang pakai tshirt HSM pulak tu :
" Oh oh, aku rasa diri aku dah tak stabil. Belum naik, nak duduk pun dah tak stabil. Oh tidak" 
Haha, tengok muka dia. Nampak mcm cuak kan.

Yang muka betul2 fokus dekat demonstration pulak macam feeling confident sangat kan :
"Eleyh, setakat tinggi macamni aku boleh aje buat. Rumah aku lagi tinggi dari bangunan ni "
"Alahaaii, kenapa lah kem ni punya aktiviti boring sangat, macam budak2 je main panjat-panjat ni"
"Ahh, tak sabarnya nak naik"
"Ya, aku yakin. Jika kau yakin kau boleh, kau BOLEHH! "

Memang, memang. Memang perasaan kita masa tu bercampur baur. Takut ada, control macho ada. Haha. Masa pakai2 topi tu semua ok lagi tau, rasa excited sangat nak repelling. 
Tapi once kaki kau ni melangkah naik atas bangunan, hahh lutut geletar goyang-goyang. Naik tangga pun dah gayat tau. Memang gayat gila. (Takthu lah kalau aku sorang je yang rasa mcm ni) Haha.


Selamat mendarat :)


Haha, amboi dia bukan main suka lagi dia perempuan yang sambut dia mendarat. haha


Antara muka-muka cuak, muka nerbess, muka tak boleh blaah dan yang sewaktu dengannya :




Ni comel, belum sempat nak feeling tergantung2 dengan tali tu, dah selamat mendarat dah. Haha, hmm, terlebih muatan mungkin? hihihi


Dan sebelum kita turun tu, kita akan lapor diri dulu :

"Saya Aminah binti Mat Amin dari Sekolah Menengah Kebangsaan Bagus Sangat ingin turun Tuann!"
dan bila tuan di bawah dah dengar, barulah kita akan dibenarkan turun. Memang best buat benda ni. Dapat rasa kelajuan jantung kita tu berapa laju. Haha :P

Cukuplah tu, ^^ See u soon.
 

No comments:

Post a Comment